1 Kasım 2017 Çarşamba

Günlük Tutmak Önemli mi? Ne Fayda Sağlar?

Günlük insanların günün sonunda o gün başından geçenleri, anıları çok uzatmadan yazdığı bir defterdir. Çok uzatmadan kastım bir gününü 10 sayfada anlatan bir kişinin bir yılda yazdıkları bir ansiklopediye sığmayacak hale gelir. Bu yüzden bir günümüzü anlatan yazı kısa olmalıdır.

Günlük tutmak önemlimi sorusunun cevabı sizin de tahmin ettiğiniz gibi evet önemlidir. İnsana çok şey katar, büyük faydalar sağlar. En önemlisi insana yazma alışkanlığını kazandırmasının yanında yazma kabiliyeti de artar.

Şöyle bir düşünelim; her gün belirlediğimiz saatlerde günlük yazıyoruz, hiç aksatma yapmıyoruz. Bir kere bize bir düzen, bir disiplin sağlar. İkincisi yazmaya iyice alışırız, iletişim becerilerimiz gelişir. Hayatımızda söylemek isteyip söyleyemediğimiz şeyleri, duygu ve düşüncelerimizi, buraya utanıp sıkılmadan, çekinmeden yazabiliriz. Yazmak okumaktan bile daha çok fayda sağlayabilir. Hafızamızı kuvvetli tutarak unutmayı güçleştirir. Zekayı geliştirir.

günlük tutmanın önemi

Kimine göre yazmak, yazabilmek insana okumaktan bile daha çok keyif verir. Mesela bende onlardan biriyim. Yazabildiğim zaman daha mutlu oluyorum. Yıllarca sayısını unuttuğum kitap okudum. Evet yazarken çok büyük faydasını görüyorum. Okuduğum kitaplar sayesinde sözcük dağarcığım daha geniş. Kelimeleri daha iyi yerine getirebiliyorum. Ama yazarken, pratikte daha çabuk kavrıyorum.

Yazdığım yazıları arada inceliyorum. Herkesin olduğu gibi benimde kendime has bir blog yazım tarzım var. Çok sık kullandığım kelimeler dikkatimi çekti. Kendimi keşfettim diyebilirim. Örneğin yazımın geneline bir baktığımda laf lafı açıyor ve başka konulara geçiyorum. Aslında konunun merkezinden ayrılmamak gerek. Ama gel gelelim ki huy edinmişim.

Şimdi yeniden konunun merkezine dönelim. Günlük başka ne gibi faydalar sağlar? Günlük, gelecek zamanda yazılarımıza bakınca geçmişteki olaylardan bir ders çıkarmamız gibi bir fayda da sağlar, herhangi bir yerde yada yazmak istediğimizde otobiyografimiz için bir kaynak olur. Okumak isteğini daha da körükler. Dizilerde veya filmlerde belki görmüş olabilirsiniz. Ya da yakın çevrenizde, Allah korusun, olabilir. Alzheimer (kısaca unutma hastalığı diyebiliriz) hastaları dünkü yaşadıkları şeyleri bile unutacağından her zaman bir yerlere not alır.

Unutmak kimi zaman iyi bir şey olsa da insan yaşadığı hiç bir şeyi unutmamalı. Günlük dedik nerelere gidiyoruz. Daha fazla uzatmadan bu yazıyı da burada sonlandıralım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder